12:00

Adam Małysz i bułka z bananem. Jak ten motyw wykorzystano w reklamie?

Za czasów ''Małyszomanii'' był to prawdziwy hit. Teraz młodsze pokolenie kibiców nie zawsze wie o co chodzi. Adam Małysz i bułka z bananem - ktoś jeszcze, to pamięta? Jest to naprawdę interesująca historia, a motyw ten znany był nie tylko w Polsce. Jeśli jesteście ciekawi skąd się to wzięło i co oznacza -  zapraszam do dalej części postu. 


Początek bułki z bananem 

Jedna z reklam ukazała, że bułka z bananem miała być magicznym środkiem sprawiającym, że Adam Małysz oddaje wspaniałe wyniki. A tak naprawdę było to związane z utrzymanie właściwej wagi za pomocą zbilansowanych posiłków. Jak sam Adam mówił: 

To było w lutym 2001 roku w Willingen. Pucharowy konkurs przedłużał się i należało coś zjeść, żeby nie stracić sił. Profesor Jerzy Żołądź, który był fizjologiem naszej kadry, zabronił objadania się wędlinami. Pozwolił natomiast na bułki i banany.


Słynna reklama barszczu czerwonego

Motyw ten świetnie wykorzystała firma Winiary. Mówiąc krótko, w swojej reklamie ukazała, co stereotypowy Polak myśli o stereotypowym Niemcu. Fajne, prawda? Niemieccy skoczkowie, aby odnosić równie dobre wyniki ''małpują'' codzienne czynności naszego mistrza. Na rozkaz, więc ziewają i pochłaniają legendarną bułkę z bananem. Jednak okazuje się, że za sukcesem Małysza stoi...barszcz czerwony. Reklama jest naprawdę bardzo zabawna. Możecie zobaczyć ją TUTAJ

Wszyscy chcieli jeść tylko te dwie rzeczy 

Reklama może nas bardzo śmieszyć, ale niestety dużo jest w niej prawdy... Apoloniusz Tajner w jednym z wywiadów wspominał: ''Adam zawsze w przerwach między seriami jada suchą bułkę i banana. W dwóch ostatnich konkursach w strefie dla zawodników zaczynało powoli brakować tych dwóch rzeczy. Wszyscy zaczęli jeść to samo co on''.

15 komentarzy:

  1. Znałam ten motyw, natomiast rozbawił mnie bardzo ostatni cytat, że zabrakło tych dwu rzeczy. :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda cytat może nas rozśmieszyć bo, aż trochę ciężko w to uwierzyć, że tak było :D

      Usuń
  2. Nie znałam wcześniej tego motywu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie pamiętałam o tym motywie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety młode pokolenie już rzadko o nim pamięta, a myślę, że warto.

      Usuń
  4. Słyszałam o tym. Ale nie sądziłam, że było to tak znane, że wyszło poza Polskę i jeszcze służyło reklamom.
    A fakt, że wszyscy zaczęli naśladować jego dietę - niezwykle zabawny :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jej, słyszałam o tym i pamiętam, że nawet moja siostra miała w podręczniku o tym informacje, gdzieś w podstawówce i sama tak jadła hah!
    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam nigdy o tym...
    Cóż, według mnie sukces Adama to zasługa jego ciężkiej pracy a czy bułka z bananem pomogła;no może w małej części...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Znane element biografii Małysza, ale połączenie średnio smaczne...

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tym motywie :) Na skoczkach się za bardzo nie znam, ale Małysz to już legenda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ah pamiętam tą słynną bułkę z bananem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dobrze pamiętam tę historię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe czasu jak czekało sie na Małysza

    OdpowiedzUsuń