sobota, 9 września 2017

2# Hola a España- Barcelona 

Hejka! Chodź wakacje skończyły się kilka dni temu, to wspomnienia zostają z nami na zawsze. Zapraszam Was na ostatni  post z Hiszpanii - Barcelony :) Postaram się napisać wam fakty i ciekawostki o miejscach które zwiedziłam, jeśli chcecie zobaczyć więcej zdjęć zapraszam Tutaj :)

Chyba Wszyscy wiedzą co to Sagrada Familia, nawet Ci co nigdy nie byli w Barcelonie kojarzą tą Bazylikę. Jest to najczęściej odwiedzana atrakcja turystyczna w Hiszpanii. Rocznie odwiedza ją ok. 3 milionów turystów! Dzięki turystyce i prywatnym dotacjom, pokrywane są na bieżąco koszty budowy, wynoszące ok. 25 milionów euro rocznie. Zakończenie prac planowane jest na rok 2026, czyli w setną rocznicę śmierci architekta.
Camp Nou  jest to stadion klubu FC Barcelona. Jego trybuny mieszczą 98 772 osób, czyniąc go największym czynnym stadionem w Europie i jednym z największych stadionów na świecie.

17 listopada 1982 papież Jan Paweł II odprawił na stadionie mszę dla 120 tys. osób. Jeśli ktoś czytał uważnie moje straszę posty to wie, że jestem wielką fanką  FC Barcelony, wiec dla mnie zwiedzanie stadionu było wielkim przeżyciem i spełnieniem marzeń!

Jedną z najbardziej popularnych wśród pieszych ulicą miasta jest La Rambla w ciągu godziny przechodzi nią 3500 osób. 17 sierpnia 2017 miał tam miejsce atak terrorystyczny, ja byłam tam dokładnie tydzień po zamachu. Zastanawiacie się pewnie jak wyglądało to miejsce tydzień po zamachu, czy ludzie się bali czy panował strach? Nic z tych rzeczy! Tłumy ludzi turystów, mieszkańców chodziło tam tak jakby nic się nie stało. Nie panował tam żaden strach nikt się nie bał, znalezienie w barach wolnego stolika graniczyło z cudem. Jednak w miejscu gdzie dokładnie się to stało, było mnóstwo kwiatów, świec, pamiątek, listów panowała tam cisza było to miejsce zadumy, przemyśleń.

Jeśli jesteśmy w Barcelonie warto udać się na wzgórze Montijuic z którego jest  wspaniały widok na Barcelonę, znajduje się między portem a miastem.

Oprócz stadionu i Sagrady Family, wielkie wrażenie zrobił na mnie pokaz ,, Magicznych fonatann'
Jest to widowisko światła, wody i dźwięku, rozgrywa się na wzgórzu Montijuic. Można usłyszeć tam muzykę z Walta Disney’a, rock'a, muzykę klasyczną i wiele innych



A wy byliście może w Barcelonie ? Mam nadzieje, że zarówno zdjęcia jak i relacja wam się podobała! Buziaki Marzycielka Świata :*

21 komentarzy:

  1. Super fotorelacja! :) A ta Bazylika na żywo musi robić niesamowite wrażenie! ;O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To prawda robi duże wrażenie :)

      Usuń
  2. Świetnie, że zrobiłaś taki post. Dowiedziałam się więcej o Barcelonie :)

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietny wypad!
    http://jamesautographs.blogspot.com/2017/09/332-333-patrice-evra-anderson.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie byłam jeszcze w Barcelonie, ale chciałabym kiedyś pojechać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że uda ci się tam kiedyś pojechać bo jest to przepiękne miasto!

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie byłam w Hiszpanii. Ostatnio właśnie zastanawiam się nad Barceloną :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bazylika wygląda niesamowicie. Mam nadzieję, że odwiedzę to miasto w przyszłym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na żywo robi duże wrażenie! Mam nadzieje, że uda ci się pojechać :)

      Usuń
  8. świetna relacja :) Barcelonę polecało mi już kilka osób. Zdjęcia naprawdę robią wrażenie, jest tam co zwiedzać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wow, ale ten stadion wielki, super zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Camp Nou jest największym czynnym stadionem w europie i drugim największym na świecie. Dziękuję! :)

      Usuń
  10. Pięknie tam! Niestety nigdy nie byłam w Hiszpanii :/
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny budynek, aż trudno uwierzyć, że jest budowany już tyle lat. A zobaczenie tego stadionu na żywo, to musiało być coś niesamowitego! Tym bardziej dla takiego fana! :D

    Trudno jednak patrzeć na te kolejne piękne miejsca, patrząc na miejsce tragedii, które zamieściłaś. Być tam dokładnie tydzień później, to musiało robić wrażenie. To naprawdę przerażające i strasznie smutne.

    Nigdy nie byłam w Hiszpanii i muszę przyznać, że obecnie bałabym się pojechać tam na wakacje.

    OdpowiedzUsuń