16:12

Rozmowa z Clemensem Aigerem: ''Uwielbiam skakać w Polsce''

Cześć! Dzisiaj przygotowałam dla was kolejny wpis z cyklu ''rozmowa ze skokiem''. Ty razem wybór padł na przesympatycznego austriackiego skoczka - Clemensa Aignera. 

Clemens Aigner (ur. 2 luty 1993) – austriacki skoczek narciarski, reprezentant klubu Sv Innsbruck Bergisel . Drużynowy brązowy medalista Zimowej Uniwersjady 2013, 1. zawodnik klasyfikacji generalnej Pucharu Kontynentalnego 2016/2017, 2. w sezonie 2015/2016, medalista mistrzostw kraju.

Marzycielka Świata: Jak zaczęła się Twoja przygoda ze skokami i dlaczego akurat wybór padł na ten sport?
Clemens Aigner: Jako dziecko zawsze skakałem na każdym małym wzgórzu, jeździłem na nartach. Moi rodzice zabrali mnie na trening skoczków narciarskich, bardzo mi się spodobały od pierwszej sekundy.

Marzycielka:
Na kim wzorowałeś się na początku swojej kariery?
Clemens: Kiedy zacząłem skakać, oglądałem skoki narciarskie w telewizji i moimi ulubionymi zawodnikami byli Andi Kofler i Adam Małysz.

Marzycielka: Zastanawiałeś się kiedyś, jak potoczyłoby się Twoje życie, gdybyś nie został skoczkiem narciarskim?
Clemens: Czasem myślę o tym, ale żyję moimi marzeniem i mam nadzieję, że w przyszłości osiągnę wszystkie moje marzenia.

Marzycielka: W tym roku wygrałeś Puchar Kontynentalny, jak ocenisz cały sezon w Twoim wykonaniu?
Clemens: Lato było całkiem dobre, ale na otwarcie zimy nie mogłem pokazać się z dobrych skoków i musiałem wskoczyć do Pucharu Kontynentalnego. Początkiem 2017 roku skakałem naprawdę lepiej i wygrałem konkursy PK. W Pucharze Świata zająłem dwa razy 15. miejsce, a potem miałem naprawdę świetne rezultaty. Miło było wygrać całą klasyfikację. 

Marzycielka: Kto Twoim zdaniem jest najlepszym skoczkiem w historii skoków?
Clemens: Myślę, że jest wiele skoczków. Stefan Kraft i Kamil Stoch są jednymi z najlepszych, to również wielkie osobowości. 

Marzycielka: W naszej rozmowie nie może zabraknąć pytania o Polsce! Lubisz przyjeżdżać na zawody do Wisły i Zakopanego? 
Clemens: Zawsze uwielbiam skakać w Polsce. Fani są najlepsi, a atmosfera jest zawsze doskonała.

Marzycielka: A potrafisz powiedzieć coś po polsku?
Clemens: Teraz nie, ale może w przyszłości. Aktualnie znam kilka słów takich jak: cześć i dziękuję.

Marzycielka: W dużym skrócie życie sportowca składa się z ciągłych wyjazdów. Z tego powodu wiele czasu spędzasz w towarzystwie kolegów z drużyny. Masz jakiegoś przyjaciela wśród skoczków?
Clemens: Oczywiście. W austriackim zespole mamy naprawdę dobrego ducha, a z niektórymi przyjaźnie się bliżej.

Marzycielka: Jakie trofea chciałbyś zdobyć w skokach narciarskich ?
Clemens: Moim marzeniem jest zdobycie medali na igrzyskach olimpijskich i mistrzostwach świata. Turniej Czterech Skoczni to również moje wielkie marzenie, żeby je wygrać

Marzycielka: Cel na najbliższy sezon?
Clemens: Mam nadzieję, że wszystko dobrze pójdzie. Wtedy mam nadzieje, że mogę zrobić krok w drużynie w Pucharze Świata i pokazać dobre skoki przez cały sezon.

39 komentarzy:

  1. Super wywiad jak zwykle :) Treściwy, ciekawy i przyjemny do czytania. Clemens jest kolejnym obiecującym skoczkiem, bardzo miło się oglądało jego dalekie skoki na żywo ;) Przed egzaminami wszyscy wariują, a w sumie nie ma czym się martwić ;)) Zapraszam na nowy post: http://autografyzuzy.blogspot.com/2017/04/sezon-20162017-podsumowanie.html mega napracowałam się nad nim ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! :) Bardzo chętnie przeczytam Twoje podsumowanie :)

      Usuń
  2. Wow wspaniały wywiad
    Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda sympatycznie, jak chłopak z sąsiedztwa i taki też wydaje się w rozmowie. Gratuluję:-) Powodzenia na egzaminie !

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, tu znowu ja (ta od długiego komentarza z konkursu). Potrzebuję twojego emaila żeby skontaktować się w sprawie tego konkursu, bo inaczej nie mogę na niego odpowiedzieć.

    Świetny wywiad, miło się czyta. Oby takich więcej!

    Pozdrawiam cieplutko,
    Maja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam dodać: trzymam kciuki za egzaminy, powodzenia♡

      Usuń
    2. Hej! Wysłałam już do Ciebie wiadomość na e-mailu, ale tu jest mój adres kapustka.natalia@gmail.com. Bardzo dziękuję! :*

      Usuń
  5. Hej, hej! Wspaniały wywiad, bardzo przyjemnie się czytało. I dzięki niemu jeszcze bardziej polubiłam Clemensa. Wydaje się być bardzo miły i obiecujący pod względem kariery. Co do egzaminów - mnie czeka to już za rok, niemniej jednak na razie staram się o tym nie myśleć. Co będzie to będzie, a trzeba być dobrej myśli! Będę trzymała za Ciebie kciuki, na pewno dasz radę! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Clemens jest przemiłym skoczkiem.
      Dokładnie masz jeszcze rok, bardzo dużo czasu, dziękuję! :*

      Usuń
  6. Super wywiad!
    http://jamesautographs.blogspot.com/2017/04/261-paul-breitner.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wywiad ;) czekam na kolejny post aż ujawnisz jego spełnione marzenie. powodzenia dla Clemensa w realizacji dalszych ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję super wywiadu :)
    Clemens jest akurat jednym z moich ulubieńców, więc super się czytało :)
    Gorączka przed egzaminem.. wiem, coś o tym. W końcu 5 maja piszę maturę z matematyki :D
    Pozdrawiam!

    http://oczami-skokomaniaczki.blogspot.com/2017/04/album-skoki-narciarskie-w-obiektywie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Matko, przed maturą to już chyba całkiem oszaleje :D Będę trzymać kciuki, powodzenia! ;*

      Usuń
  9. Bardzo ciekawy wywiad. Kojarzę tego skoczka, ale jakoś nie zwracałam na niego uwagi. Teraz na pewno poszukam informacji na jego temat. Świetny post!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Och, super sprawa taki wywiad! Chłopak wygląda na bardzo miłą osobę na tym zdjęciu :)
    mój blog, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wywiad, gratulację dla Maji i oczywiście powodzenia na egzaminach.

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Swietnny wywiad! :)
    http://autografymartynyautografy.blogspot.com/2017/04/moim-autorytetem-jest-noriaki-kasai.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Podziwiam skoczków. Wiem, że w sumie nie lecą wysoko nad ziemią, ale zjechać rozpędzonym z takiej skoczni to trzeba mieć odwagę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ich podziwiam, trzeba być bardzo odważnym i kochać ten sport, żeby tak skakać :)

      Usuń
  14. Super wywiad !
    Nowy krótki post http://skok2001.blogspot.com/2017/04/spoznione-podsumowanie-sezonu-20162017.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Super wywiad. Zapraszam na nowy post http://autografyjr.blogspot.com/2015/11/hubert-urbanski-ur.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny wywiad!
    Ja też za tydzień piszę egzaminy, ale podchodzę do teko bardzo na luzie (nawet za bardzo, hah).
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Naprawdę świetny wywiad! Uwielbiam Clemensa :)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Przyjemnie się czytało wywiad. Poza tym życzę powodzenia na egzaminie :)
    Pozdrawiam serdecznie- http://strefawyobrazni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń