10:00

Czy wiesz, że w Paryżu istniały skocznie narciarskie?

Skoki narciarskie, to mało popularny sport? To ciekawego, dlaczego na przestrzeni lat w wielu różnych regionach naszego kontynentu istniało aż tyle skoczni narciarskich. Zgodzę się jednak z tym, że możemy polemizować, czy to właśnie nasze czasy są najlepszym okresem świetności tej dyscypliny - ale to temat na osobny wpis. Czas na nową serię na blogu, gdzie poznacie trochę ciekawostek ze świata skoków. Czy wiedzieliście, że w stolicy Francji znajdowała się skocznia narciarska... i to nie jedna?! Tak, dobrze czytacie! 

Jedna z paryskich skoczni narciarskich powstała w 1980 roku w dzielnicy Seine St. Denis. Do budowy tego obiektu przyczynił się Club de Ski Paris, którego prezesem wówczas był Alain Delon - francuski aktor, znany m.in. z roli Juliusza Cezara w filmie ''Asterix na olimpiadzie''. Skocznia była pokryta igielitem, dzięki czemu w stolicy Francji organizowano letnie zawody. Niestety obiekt ten możemy podziwiać już tylko na zdjęciach, gdyż w 1996 roku skocznia została wyburzona. 
Spore wrażenie robiła również skocznia, która istniała w latach 50. XX wieku. Konstrukcja zainstalowana w dzielnicy Paryża Porte Maillot miała aż 50 metrów wysokości! Aby móc organizować zawody śnieg transportowano ciężarówkami. Sama budowla skoczni w tamtych czasach była bardzo modna, co może potwierdzać fakt, że w 1961 roku podobna skocznia powstała na stadionie Wembley. UWAGA! Mamy nie tylko zdjęcie tego obiektu, ale i też filmik. Lata 50, Paryż, skocznia narciarska i wieża Eiffla w tle! Koniecznie musicie to zobaczyć. 


To jeszcze nie koniec! W Paryżu w 1930 roku powstała skocznia narciarska, nie pod gołym niebem - jak ma to miejsce zazwyczaj, ale w specjalnym śnieżnym pomieszczeniu. Punkt konstrukcyjny był ustawiony na 10 metrze. Ciekawa konstrukcja, prawda?

A wy wiedzieliście, że w Paryżu istniały skocznie narciarskie? Jak zawsze w komentarzach możecie podawać propozycje miejsc do sprawdzenia pod kątem skoczni narciarskich. 

Źródło: skisprungschanzen.com, skocznie narciarskie (dostęp 03.07.2021)
Matt Raynaud, skieur, Un big-air urbain à Paris, en 1955... (dostęp 03.07.2021)
Żródło pierwszego zdjęcia: Sammlung F.H.

19 komentarzy:

  1. Super! Uwielbiam wszelkie ciekawe informacje :) Francja rzeczywiście nie kojarzy się ze skokami, a tu taka niespodzianka :D Byłam w Paryżu i serio ciężko wyobrazić sobie tam skocznię...
    Fajnie, że jesteś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się! Aż ciężko wpasować gdzieś skocznie w obecną przestrzeń Paryża :D. Dziękuje!

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe!!! Nie miałam pojęcia. A już ta zadaszona skocznia, to całkiem zdumiewająca. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, mój znajomy jest fanem skoków narciarskich:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy wpis. Nie jestem rozeznana w tematyce skoków, ale fajnie było dowiedzieć się nowych informacji. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejny bardzo ciekawy wpis - gratulacje połączone z pozdrowieniami ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe, nie wiedziałam ❤

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesuję się skokami narciarskimi od dzieciaka jedynie tylko jako kibic przed tv oglądam każdy sezon. Szkoda, że już nie ma tych skoczni, bo Francuzi też skakają co prawda dwóch w Pucharze świata, ale są. Ciekawe informacje. Zapraszam na moje posty na blogu https://autografy-andzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Takie zawody Pucharu Świata w samym Paryżu to byłoby dopiero coś!

      Usuń
  8. Nie miałam o tym pojęcia, że w Paryżu istniały skocznie, bardzo ciekawe informacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super ciekawostka, nie wiedziałam o tym wcześniej

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedziałam że w Paryżu były skocznie narciarskiej, a o tej w śnieżnym pomieszczeniu, pierwszy raz słyszę.
    Nawet nie wiedziałam że takie skocznie istniały, i fascynuje mnie jak wyglądały skoki w takich miejscach, czy skoczkowie nie zrobili sobie żadnej krzywdy, skacząc ( czy żaden z nich nie uderzył w sufit)
    Miło że wrociłaś na bloga 😙
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie byłam w takim miejscu nawet :D. Ale bardzo ciekawe.
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  12. No to mnie zaskoczylas. W zyciu bym nie podejrzewala, ze w Paryzu byly skocznie narciarskie. Jak dla mnie to mega ciekawostka.

    OdpowiedzUsuń